Kapcsolati űrlap, vagy e-mail cím?
Visszatérő kérdés, hogy egy elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújtó weboldalon (pl. egy webshop) elég-e, ha a weboldal üzemeltetője (szolgáltató) kapcsolati űrlapot jelenít meg, és e-mail címet nem. A válasz egyértelműen nem.
Kettő okból is:
1. Mert fogyasztóvédelmi szempontból nem megfelelő: Kapcsolati űrlap esetén ugyanis a felhasználó nem tudja bizonyítani, hogy az üzenetet elküldte, mikor küldte, kinek küldte.
2. Mert jogszabály írja elő: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker tv..) 4. § c) pontja kimondja, hogy a szolgáltató elektronikus úton közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon köteles közzé tenni az elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét.