A Net-jog.hu irodája:

2119 Pécel, Álmos vezér utca 24/1.
Központi telefon:  +36 1 506 0338

Központi e-mail:

Központi telefonszám: +36 1 506 0338 (H-P 8-20 óra között)

influencer

Így hirdethet egy #influencer

A Gazdasági Versenyhivatal által 2017-ben kiadott tájékoztatás, az úgynevezett influencer-ek tevékenységéről, napjainkban is aktuális lehet. Hiszen több esetben is találkozhatunk olyan online tartalmakkal, posztokkal, amelyekben nem megfelelően tüntetik fel, hogy közzétevőjük ellenszolgáltatásban részesült azok megjelenítéséért.

A vállalkozások azért, hogy népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat közvetítőket, ismert személyeket kérnek fel együttműködésre. Ezek az együttműködések vagy két oldalúak, a médiában széles körben követett személy és a vállalkozás között jön létre, vagy egy három oldalú kapcsolat alapján, ahol a véleményvezér  és a hirdető között van egy közreműködő média vállalkozás is. Mindkét esetben nagyon fontos olyan szerződési feltételeket lefektetni, amelyek megfelelnek a közzétételre vonatkozó jogi előírásoknak. A Gazdasági Versenyhivatal javasolja egy monitoring rendszer kialakítását is, amely segít figyelemmel kísérni a közzétett tartalmak jogi megfelelőségét.

Az egyik legfontosabb követelmény az ilyen támogatott tartalmak esetében, hogy azok egyértelműen, jól láthatóan és pontosan utaljanak arra, hogy a véleményvezér annak közzétételéért ellenszolgáltatásban részesült. Ezért is fontos, hogy már a poszt elején világosan, jól észlelhetően megjelenítésre kerüljön, hogy ez egy „Szponzorált tartalom”. Mivel a posztok eleje látszik a listában (Facebook, Instagram), ezért fontos, hogy a bejegyzés első soraiban jelenjen meg az erre való utalás.

Fontos a márkanév feltüntetése, amely mellett a védjegy is megjelenhet. Ugyanakkor, egy a hirdető weboldalára mutató link, önmagában nem elegendő a megjelenés üzleti jellegének megadásához.

Tehát összességében elmondható az influencerek tevékenysége akkor támogatható, ha valós, tisztességes, hiteles képet közvetít az adott termékről, szolgáltatásról. Ugyanakkor a hirdetők felelőssége abban áll, hogy az általuk szponzorált tartalmak megfelelő jogi keretek között jussanak el a jövőbeni vásárlóikhoz.