A webshopok és a panaszkezelés
A fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §-a meghatározza, hogy a vállalkozás miről köteles előzetesen, tehát a szerződés megkötését megelőzően tájékoztatni a fogyasztót. A panaszkezelés módja is kötelező elem az ÁSZF-ekben.
A webshop többek között köteles tájékoztatni a vásárlókat a termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, a vállalkozás nevéről, címéről, telefonszámáról, elektronikus címéről, a termékek áráról, a fizetés, a fuvarozás és a teljesítés határidejéről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról is.
Ennek körében a webáruháznak tájékoztatni kell a fogyasztókat:
- a jegyzőkönyvezésről,
- a panaszkezelési határidőről,
- arról, hogy az írásban érkezett panaszra írásban ad választ,
- arról, hogy a fogyasztó panasza elutasítása esetén – annak jellege szerint – a lakóhelye szerinti járási hivatalhoz is fordulhat,
- valamint arról, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Készíttesse el ÁSZF-ét a jogszabályoknak megfelelően és kerülje el a bírságokat! Kérjen árajánlatot ÁSZF-ének elkészítésére! Net-jog: IT ügyvédek sokéves tapasztalattal, milliós bírsággaranciával.