A Net-jog.hu irodája:

2119 Pécel, Álmos vezér utca 24/1.
Központi telefon:  +36 1 506 0338

Központi e-mail:

Központi telefonszám: +36 1 506 0338 (H-P 8-20 óra között)

Változtatnia kell a Temu-nak

Az uniós tagállamok közös fellépése rákényszerítheti a kínai Temu online piacteret arra, hogy a közösségen belüli jogszabályoknak megfelelően változtasson a kereskedelmi gyakorlatán – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az MTI-vel.

A hatóságok kifogásolják egyebek között a hamis kedvezmények feltüntetését, a korlátozott termékkészletekre és vásárlási határidőkre hivatkozó pszichés nyomásgyakorlást, valamint azt, hogy a platform használati feltételek közzététele nélkül kényszeríti különféle játékokra a fogyasztókat. Az áruk visszaküldéséről és a vételár visszatérítéséről szóló információk is hiányosak (például az ÁSZF-ben), a vevőket nem tájékoztatják arról, hogy rendelési értékhatár alatt nem fejezhetik be a vásárlást, az oldalon közzétett vélemények hitelessége kérdéses lehet, továbbá az ügyfélszolgálat elérhetőségéről sem tájékoztatnak egyértelműen – írták.

A közlemény szerint az EU fogyasztóvédelmi hatóságainak szervezete, a Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (Consumer Protection Cooperation Network, CPC) arra a kérdésre is választ vár, hogy a Temu megfelel-e az uniós fogyasztóvédelmi jog szerinti egyéb kötelezettségeinek, az Európai Bizottság pedig nemrég a digitális szolgáltatásokról szóló törvény alapján kezdeményezett hivatalos eljárást az oldal üzemeltetőjével szemben.

A GVH még márciusban, az európai versenyhatóságok közül elsőként intézkedett, feltételezésük szerint a Whaleco Technology Limited megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A társaságnak egy hónapja van, hogy a válaszoljon a CPC kifogásaira és kötelezettségvállalásokat javasoljon a feltárt problémák kezelésére. Ha ezt nem teszi meg, a tagállami hatóságok intézkedni fognak – jelezte a GVH.