Webshopban az egység(ár)! (1. rész)
A fogyasztóvédelmi törvény 14. §-a részletezi az egységár feltüntetésére vonatkozó főbb szabályokat, a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló a 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet pedig a kibontja a speciális szabályokra.
Miután a webáruházak részéről elég nagy érdeklődés mutatkozik a téma iránt, az ide vonatkozó szabályokkal részletesen foglalkozom, méghozzá 2 cikk erejéig.
Íme az első, az általános szabályokról:
- A fogyasztót írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról.
- Az eladási árat, az egységárat egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.
- Az eladási árat és az egységárat Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni.
- A termék eladási áraként és egységáraként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni.
- Ha a termékre vonatkozó kereskedelmi kommunikáció megjelöli a termék eladási árát – amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik -, az egységárat is meg kell adni.