A Net-jog.hu irodája:

2119 Pécel, Álmos vezér utca 24/1.
Központi telefon:  +36 1 506 0338

Központi e-mail:

Központi telefonszám: +36 1 506 0338 (H-P 8-20 óra között)

Image Alt

Standard Left Sidebar

Cikkünkben körbejárjuk a webáruházban történő értékesítés, mint adatkezelés körülményeit, rávilágítva arra, hogy mi a megfelelő jogalap az adatkezelésre, elkülöntve a többi webshopos adatkezeléstől. A webshopban történő vásárlás során adás-vételi szerződés jön létre a felek között, méghozzá az esetek túlnyomó részében általános szerződési feltételek alkalmazásával. A szerződés létrejöttének folyamata a következő: a webshopot üzemeltető ajánlattételre felhívást tesz, amikor a webáruház felületére feltölti a termékeket, majd az ajánlatot a felhasználó teszi. Erre az ajánlatra érkezik meg a webshop válasza, mely lehet elfogadó, illetve elutasító (pl. hibás ár esetén nem köteles a vállalkozás visszaigazolni a megrendelést). Amennyiben az ajánlatot elfogadja a webshop, akkor létrejön

2022. május 28-ától számos e-kereskedelmi jogszabály változik, ezért ismét minden weboldal ÁSZF-et módosítani kell, illetve a mindennapi működésben is alkalmazni kell az újdonságokat. Számos helyen módosul a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (megfelelve az európai parlamenti és tanácsi irányelveknek). Pl. kötelező lesz a telefonszám feltüntetése minden webshopban, bevezeti a rendelet az áru fogalmát, május 28-tól tájékoztatást kell adni a digitális elemeket tartalmazó áru, digitális tartalom és digitális szolgáltatás működéséről. Jelentős változások lépnek életbe 2022. május 28-tól a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló  4/2009. (I. 30.)

Tavasz végétől bírságolható a kettős minőség - közölte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Fogyasztóvédelmi világnapon. A tárca közleménye szerint az államtitkár jelezte: a jótállás-szavatosság szabályozásának tavaly januári teljes megújítása óta a legjelentősebb előrelépés a magyar fogyasztók jogainak erősítésében, hogy hátrányos megkülönböztetésüket hamarosan akár félmilliárdos bírsággal szankcionálhatja majd a hatóság. "A május utolsó napjaiban élesedő törvényi előírás a visegrádi országok közös kezdeményezésére megalkotott uniós irányelven alapul. A hazai vásárlóknak nyártól senki nem kínálhat büntetlenül a másutt azonos néven forgalmazottnál gyatrább árucikkeket" - hívta fel a figyelmet Cseresnyés Péter. Mint rögzítették, a kettős minőség 2022. május

Több ezer vitás ügyet rendezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által működtetett Budapesti Békéltető Testület tavaly, a jogviták mintegy fele a fogyasztók és a vállalkozások számára is kedvezően zárult - közölte a kamara az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a fogyasztók és a vállalkozások jogvitáit bíróságon kívül rendező alternatív vitarendezési fórum 4126 ügyben hozott döntést 2021-ben. A testülethez a múlt évben 3891 ügy érkezett. A békéltető testület több mint 4500 ügyfélnek adott telefonos tanácsot, emellett több mint 4000 fogyasztónak és vállalkozásnak e-mailben, valamint csaknem 550 fogyasztónak személyesen nyújtott tájékoztatást. A testület weboldalát mintegy 83 ezren keresték fel információért. Az ügyek csaknem felében a

A fogyasztók védelme érdekében az interneten közzétett értékelések nagy többsége félrevezető, az ellenőrzött weboldalak 55 százaléka sérti az uniós jogot - derült ki az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok által készített és csütörtökön közzétett jelentésből (mti hír). A jelentés az Európai Unió egészében végzett online ellenőrzési akció eredményét rögzíti, amelynek során az ellenőrök az interneten közzétett fogyasztói értékeléseket vették górcső alá. Az Európai Bizottság által összehangolt akcióban 26 uniós tagállam, valamint Izland és Norvégia hatóságai vettek részt. Az ellenőrök 223 nagyobb webhelyet világítottak át. Azt vizsgálták, közreadnak-e a kérdéses weboldalak félrevezető fogyasztói értékeléseket. A jelentés szerint az átvilágított online áruházak, piacterek,