A Net-jog.hu irodája:

2119 Pécel, Álmos vezér utca 24/1.
Központi telefon:  +36 1 506 0338

Központi e-mail:

Központi telefonszám: +36 1 506 0338 (H-P 8-20 óra között)

Image Alt

Standard Left Sidebar

Az Európai Unió Tanácsa elfogadta az általános termékbiztonságról szóló rendeletet, amely megerősíti az offline és online értékesített termékekre vonatkozó biztonsági szabályokat, a nem biztonságos termékek piacfelügyeletét és a nem biztonságos terméket értékesítésével kapcsolatos fogyasztói jogokat - tájékoztatott az uniós tanács kedden. A tanácsi közlemény szerint a rendelet a termékbiztonság és a fogyasztóvédelem megerősítése mellett megkönnyíti a fogyasztók számára a nem biztonságos termékek javítását, visszaküldését vagy cseréjét is. A rendelet hatálybalépésétől az online piactereknek együtt kell működniük a piacfelügyeleti hatóságokkal, ha veszélyes terméket észlelnek platformjukon, és egyablakos, a termékbiztonságért felelős kapcsolattartó pontot kell létrehozniuk. A piacfelügyeleti hatóságok elrendelhetik az online piacterek számára, hogy

A legjobban a visszaélésektől, az adathalászattól és a vírusoktól tartanak a magyar internetezők, akiknek nagy része találkozott már káros tartalommal, de jellemzően nem jelentette azt - ismertette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az általa megrendelt felmérés eredményeit. A közlemény szerint a vizsgálattal 2022-ben megbízott Scores Group reprezentatív kutatásából az derült ki: a magyar internetezők leginkább attól tartanak, hogy visszaélhetnek a személyes adataikkal (77 százalék legalább valamennyire aggódik emiatt), illetve adathalászat áldozatává válhatnak (78 százalék). A közösségi oldalakra vonatkozó állami, jogi szabályozással kapcsolatban kevésbé tájékozottak az internetezők: a megkérdezettek fele nem tudta megítélni vagy nem ismerte a szabályozást. A tizenötezer 16 és

Már minden klasszikus webáruház számára elérhető 19.900 Ft + áfa / éves díjon a VirtualJog belépő terméke, az ÁSZFgenerátor. Az ÁSZF generátor segítségével mindössze néhány klikkeléssel, és előre megírt szövegek személyre szabásával létre tudja hozni a jogszabályoknak mindenben megfelelő webshop ÁSZF-et és adatkezelési tájékoztatót. Az ÁSZF generátor az ügyvédek által működtetett és sokezer felhasználóval bíró VirtualJog törzsszövegeit használja, így garantálva a jogszabályoknak való folyamatos és automatikus megfelelést. Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre

Terjed a jogsértő, rejtett befolyásolás az online kereskedelemben, az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, úgynevezett sötét "mintázatú" módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben - hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság és a tagállami hatóságok Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózata (Consumer Protection Cooperation Network - CPC) összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálaton mértre fel a "sötét mintázatok" jelenlétet az online kereskedelemben. A vizsgálat Európa-szerte csaknem 400 online boltra terjedt ki a ruházati áruházaktól az elektronikai cikkekig. Három ismert manipulatív gyakorlatra összpontosítottak, a hamis visszaszámlálásokra, a többletvásárlásra sarkalló webes felületekre és

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra, mert jogellenesen hirdetett elektronikus cigarettákat a magyar fogyasztóknak. A nemzeti versenyhatóság tavaly nyáron indított vizsgálatot két szlovák céggel szemben miután e-cigarettákat, illetve a kiskorúak körében népszerű, ezért különösen veszélyes Elf Bar termékeket árusítottak magyar nyelvű webáruházaikban. Az elsőként lezárul vizsgálat megállapította, hogy a Yzer s.r.o. "v likvidácii" - korábbi nevén Vaper s.r.o. - cég a fogyasztókat megtévesztette, mert azt a benyomást keltette, hogy webáruházának termékei jogszerűen forgalmazhatók. A versenyhatóság súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a tiszteségtelen gyakorlat sérülékeny célcsoportokat - így fiatalokat