A webshopokra fókuszál a GVH is!
Az elektronikus kereskedelem népszerűsége napjainkra óriási méreteket öltött. A kereskedelem egy jelentős része már a webshopokon zajlik, ebben a sajátos jogi helyzetben az eladó és a vevő – optimális esetben – sosem találkoznak. A technológia ilyen léptű fejlődésével ez a tendencia várhatóan még nagyobb méreteket ölt majd, és a jogalkotó mellett a hatóságoknak is meg kell küzdeniük a helyzet minden kihívásával.
Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már évek óta figyelemmel kíséri az e-kereskedelem alakulását, számos versenyfelügyeleti eljárásra is sor került, valamint közzétette középtávú digitális stratégiáját, ami egyértelművé teszi: a hivatal különös figyelemben részesíti a szektort.
Fontos hangsúlyozni, hogy az elsősorban versenyjogi kérdésekben illetékes hatósághoz számos fogyasztóvédelmi kérdéskör is tartozik, ráadásul ezek a területek szorosan összekapcsolódnak az adatvédelemmel. A GVH által lefolytatott vizsgálatok gyakran más jogi területhez kapcsolódó hibákat is feltárnak az adott vállalkozásnál, ilyen esetben pedig – túl azon, hogy a Versenyhivatal is alkalmazza pl. a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlásait – megteszi a szükséges jelzéseket az illetékes hatóság (pl. a NAIH) felé.
A Gazdasági Versenyhivatal rendelkezik a megfelelő szankciókkal is: az illetékességi körébe tartozó szabályok megsértése esetén a vállalkozást akár az előző éves nettó árbevételének 10%-áig terjedő bírsággal sújthatja. Érdemes tehát odafigyelni a versenyjogi megfelelésen túl a fogyasztóvédelmi és az adatvédelmi megfelelésre is.
Feleljen meg a GDPR-nek és a fogyasztóvédelmi szabályoknak! Kérje árajánlatunkat céges GDPR adatvédelmi auditra, GDPR adatvédelmi szabályzat elkészítésére, ÁSZF-ének elkészítésére a [email protected], Ajánlatkérő űrlapunkon, vagy további elérhetőségeinken! IT ügyvédek sokéves tapasztalattal, milliós bírsággaranciával.