Félperces: hírlevél-küldés 2.
Kérdés: A weboldalamon szeretném a felhasználókat feliratkoztatni hírlevélre. Ilyenkor elegendő az e-mail címüket elkérnem? Válasz: Nem. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (1) bekezdése szerint (…) reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével, így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján (…) kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult. Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a nyilatkozó nevét, illetve – amennyiben a reklám, amelyre a hozzájárulás vonatkozik, csak meghatározott életkorú személyek számára közölhető – születési helyét és idejét, továbbá azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését. Tehát a feliratkoztatás során a feliratkozónak mindig meg kell adnia a nevét is. A hírlevél-küldés, azaz a direkt mareking szabályait részletesen kell leírni a weboldal adatkezelési tájékoztatójában, illetve ÁSZF-ében. A tájékoztató elkészítésében, vagy az adatvédelmi bejelentésben segítséget nyújtunk, kérje ingyenes árajánlatunkat: a [email protected], vagy további elérhetőségeinken.]]>