A Net-jog.hu irodája:

2119 Pécel, Álmos vezér utca 24/1.
Központi telefon:  +36 1 506 0338

Központi e-mail:

Központi telefonszám: +36 1 506 0338 (H-P 8-20 óra között)

Image Alt

Standard Left Sidebar

2024. december 17-én az Országgyűlés elfogadta a 2024. évi LXXVIII. törvényt, amely az internetes agresszió visszaszorítását célozza meg. A törvény 2025. január 1-jén lép hatályba, és számos területen módosítja a meglévő jogszabályokat, új kötelezettségeket és eljárási szabályokat vezetve be. A jogszabály három fő területre összpontosít: a sajtószabadságra, a médiaszolgáltatások szabályozására és a Büntető Törvénykönyvre. 1. Olvasói hozzászólások szabályozása A sajtószabadságról szóló 2010. évi CIV. törvény módosítása alapján az online sajtótermékek kiadóinak kötelessége lesz olyan szabályzatot alkotni, amely az olvasói hozzászólások jogellenes tartalmával szembeni fellépést hatékonyan szabályozza. Ez a szabályzat nyilvánosan elérhető kell, hogy legyen, és a Médiatanács ajánlása alapján készül. A szabályok

Ünnepi ügyelet a Net-jog.hu-n Miután nagyon sok weboldal, webshop januárban tervezi az indulását, ezért a Net-jog.hu idén is, az ünnepek alatt is fogadja az árajánlat kéréseket, illetve ügyeletet (központi telefonszámunkon - mely minden munkanap 8 és 20 óra között hívható - a kollégáink felveszik az üzenetet és továbbítják e-mailben) látunk el, és igyekszünk mindenkinek néhány órán belül válaszolni. Készíttesse el ÁSZF-ét, Adatkezelési tájékoztaját a jogszabályoknak megfelelően és kerülje el a bírságokat! Kérjen árajánlatot ÁSZF-ének, GDPR szabályzatának elkészítésére, vagy regisztráljon a Net-jog ÁSZF és GDPR kezelő / generátor legaltech alkalmazására, a VirtualJog-ra! Net-jog, VirtualJog: Internet- és adatvédelmi ügyvédek sokéves tapasztalattal, milliós bírsággaranciával, kiváló visszajelzésekkel 2025-ben is! Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új

A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a vállalkozások és a fogyasztók közötti piaci egyensúly biztosítására törekszik majd - mondta a gazdaságfejlesztési stratégiáért és kifektetésért, fogyasztóvédelemért, valamint kereskedelemért felelős helyettes államtitkár. Gerlaki Bence hangsúlyozta, hogy az új fogyasztóvédelmi szervezet egyidejűleg lesz kereskedelempolitikai és fogyasztóvédelmi hatóság, mert a két terület együttműködve, egymást kiegészítve garantálhatja a hatékony működést. A hatóság legfontosabb feladatának az állampolgárok anyagi biztonsága és egészsége védelmét, valamint a családok és gyermekek védelmét nevezte, megfogalmazása szerint mindkettő olyan érték, amely az alaptörvényben is szerepel. Kiemelte a reklámok gyermekvédelmi szempontú ellenőrzését, valamint a gyermektáborok ellenőrzését. A helyettes államtitkár szerint egyre nagyobb figyelmet

Az uniós tagállamok közös fellépése rákényszerítheti a kínai Temu online piacteret arra, hogy a közösségen belüli jogszabályoknak megfelelően változtasson a kereskedelmi gyakorlatán - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az MTI-vel. A hatóságok kifogásolják egyebek között a hamis kedvezmények feltüntetését, a korlátozott termékkészletekre és vásárlási határidőkre hivatkozó pszichés nyomásgyakorlást, valamint azt, hogy a platform használati feltételek közzététele nélkül kényszeríti különféle játékokra a fogyasztókat. Az áruk visszaküldéséről és a vételár visszatérítéséről szóló információk is hiányosak (például az ÁSZF-ben), a vevőket nem tájékoztatják arról, hogy rendelési értékhatár alatt nem fejezhetik be a vásárlást, az oldalon közzétett vélemények hitelessége kérdéses lehet, továbbá az ügyfélszolgálat elérhetőségéről

2025. január 1-jétől Magyarországon új kereskedelmi és fogyasztóvédelmi hatóság kezdi meg működését, amely jelentős változásokat hoz a hazai kereskedelem és fogyasztóvédelem területén. Az új szerv egyesíti a hagyományos fogyasztóvédelmi feladatokat, az élelmiszer-biztonsági felügyeletet, és bizonyos laborvizsgálatokat is átvesz a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivataltól (Nébih). Célja, hogy erősítse a helyi gazdaságot, támogassa a magyar kereskedelmet, és megvédje a fogyasztók érdekeit. Az új hatóság létrehozása mögött az a felismerés húzódik meg, hogy a fogyasztói szokások jelentősen megváltoztak az elmúlt években, különösen a digitális kereskedelem terjedésével. A kiskereskedelem egyre nagyobb része már online zajlik, ami új kihívásokat jelent a helyi vállalkozások számára. Ez a folyamat