Indul az uniós online vitarendezés
Az Uniós online vitarendezési platform – mely 2016. február 15-től lesz elérhető – egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni, és ha ennek alávetették magukat. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. A panaszos fél az online vitarendezési platformhoz a panaszok bejelentésére szolgáló elektronikus űrlap kitöltésével nyújthat be panaszt. Miután a békéltető testülethez került az ügy, a vitarendezési eljárásban legkésőbb kilencven napon belül döntés születik, az eljárási határidő meghosszabbításra csak kivételes esetben van mód. Az eljárás teljes egészében az interneten zajlik. Az Unióban letelepedett, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek, valamint az Unióban letelepedett online piacoknak meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, (…) illetve, ha az ajánlatot e-mailben teszik, akkor az adott e-mailben. Ezt az információt fel kell tüntetni adott esetben az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződés általános feltételei között is. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a felhasználó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr. Készíttesse el ÁSZF-ét a jogszabályoknak megfelelően! Kérjen árajánlatot most az ÁSZF elkészítésére, az ÁSZF 2016 sablon-csomagunkra, vagy keresse fel a Net-jog ügyvédeket! Net-jog = tanácsadás bírsággaranciával.]]>