adatkezelés, adatkezelési tájékoztató, adatvédelem, adatvédelmi bejelentés, adatvédelmi nyilatkozat, adatvédelmi nyilatkozat minta, adatvédelmi szabályzat, adatvédelmi szabályzat készítés, adatvédelmi szakértő, adatvédelmi tájékoztató, adatvédelmi tanácsadás, adatvédelmi törvény, infotv, telefonos hangrögzítés
Adatvédelem: a telefonos ügyfélszolgálat
Az alábbi összefoglalónkban igyekszünk összeszedni azokat a feladatokat, amelyeket egy telefonos ügyfélszolgálatnak (mint adatkezelőnek) a jogszerű hangrögzítés érdekében kell elvégeznie. A hangrögzítés akkor lehet jogszerű, ha arra jogszabály ad felhatalmazást, vagy ahhoz az érintett hozzájárul. Most csak az utóbbi adatkezelésről beszélünk, azaz, amikor az érintett hozzájárulásán és az adatkezelő döntésén alapul a beszélgetés rögzítése.
- Be kell jelenteni az adatkezelést az adatvédelmi nyilvántartásba.
- A beszélgetés kezdetekor tájékoztatni kell az ügyfelet arról, hogy ki az adatkezelő, rögzíti-e a felvételt és, hogy hol tudja pontosan elolvasni a hangrögzítésre vonatkozó adatkezelési tájékoztatót.
- Az ügyfél számára biztosítani kell, hogy erre vonatkozó kérése esetén a hangfelvételt visszahallgathassa, illetve arról másolati példányt kapjon. (213/H/2009. számú Adatvédelmi biztosi állásfoglalás).
- Gondoskodni kell az adatok biztonságáról.
- Lehetőséget kell biztosítani, hogy az ügyfél anélkül tudjon telefonálni, hogy a beszélgetést rögzítik.