Így hirdethet egy #influencer
A Gazdasági Versenyhivatal által 2017-ben kiadott tájékoztatás, az úgynevezett influencer-ek tevékenységéről, napjainkban is aktuális lehet. Hiszen több esetben is találkozhatunk olyan online tartalmakkal, posztokkal, amelyekben nem megfelelően tüntetik fel, hogy közzétevőjük ellenszolgáltatásban részesült azok megjelenítéséért. A vállalkozások azért, hogy népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat közvetítőket, ismert személyeket kérnek fel együttműködésre. Ezek az együttműködések vagy két oldalúak, a médiában széles körben követett személy és a vállalkozás között jön létre, vagy egy három oldalú kapcsolat alapján, ahol a véleményvezér és a hirdető között van egy közreműködő média vállalkozás is. Mindkét esetben nagyon fontos olyan szerződési feltételeket lefektetni, amelyek megfelelnek a közzétételre vonatkozó jogi előírásoknak. A
Az árfeltüntetést vizsgálja a hatóság!
Az év elején, a karácsonyi roham lecsengése után a boltok és a webáruházak sokféle akciót hirdetnek meg, jelentős árkedvezményeket kínálnak vásárlóiknak. A fogyasztóvédelmi hatóság a nem valós leértékelések esetén megtévesztés miatt eljárást indít. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatása szerint a szakemberek idén is az akciós ajánlatok valóságtartalmát, az akciós eladási ár, akciós egységár feltüntetését vizsgálják. A januári leértékelések ellenőrzése során bekérik a kedvezménnyel kínált termék korábbi árait, így győződnek meg arról, hogy valóban csökkent-e az ár, vagy a kereskedő megtévesztő módon a korábbi teljes eladási árat hirdeti akciósként. A fiktív árkedvezmények vagy félrevezető tájékoztatás miatt eljárás indul. Az előírások szerint a
500.000 Ft-os GDPR bírság
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság határozatában 500 000 Ft összegű adatvédelmi bírság megfizetésére kötelezett egy egészségügyi intézményt. A bírság kiszabására azért került sor, mert az Intézmény megsértette az általános adatvédelmi rendelet több pontját is. Az Intézmény korábbi orvos-igazgatója kérelmet nyújtott be a Hatósághoz azzal, tudomására jutott, hogy a jelenlegi igazgató, a kórházi elektronikus levelezése (tudomása szerint törölt, valójában) inaktivált fiókjai visszaállítását rendelte el. A jelenlegi igazgató ezt azzal indokolta, hogy kerestek egy jogi dokumentumot. A Kérelmező kifogásolta, hogy ennek során a fiókokban bármelyik dokumentumához hozzáférhettek, bármely személyes adatát megismerhették, hiszen magánlevelezésekre is használta azokat. A Hatóság a tényállás tisztázása után megállapította, a
Félperces: szavatosság 3.
Kérdés: Rendeltem egy terméket a webáruházból, ami 3 hónap után elromlott. Szeretném, ha a terméket kicserélné a webáruház. Ebben az esetben kinek kell állnia a visszaküldés postaköltségét? Válasz: A termék visszaküldésének és az új, hibátlan termék odaszállításának költsége a webshopot terheli, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:166.§ (1) bekezdése alapján (a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik). Készíttesse el webáruházának ÁSZF-ét a jogszabályoknak megfelelően és kerülje el a bírságokat! Kérjen árajánlatot ÁSZF-ének elkészítésére, vagy regisztráljon a Net-jog ÁSZF kezelő / generátor legaltech alkalmazására, a VirtualJog-ra! Net-jog: IT ügyvédek sokéves tapasztalattal, milliós bírsággaranciával, kiváló visszajelzésekkel.
2019-ben 87 millió forint bírságot szabott ki a NAIH
2019-ben 87 millió forint bírságot szabott ki az adatvédelmi hatóság az uniós adatvédelmi irányelvek (GDPR) megsértése miatt - mondta Péterfalvi Attila a Nemzeti Adatvédelmi és Információbiztonság Hatóság (NAIH) elnöke. A bírság összege uniós szinten nem harmonizált - jelezte, azokat "óvatosan" emelik. A GDPR alkalmazása óta eltelt másfél évről elmondta: Magyarország európai összehasonlításban jól áll a GDPR alkalmazásában. Magyarországon 30 millió forint volt a legmagasabb kiszabott bírság, ami a Sziget Fesztivál szervezőjét érintette, egy pénzintézet pedig 25 millió forintos bírságot kapott. A BKK 10 millió forintos, a DK pedig 11 milliós bírságot kapott, különleges adatok védelmének megsértése miatt. Közlése szerint a hatósághoz eddig összesen
Ez történt velünk 2019-ben
Így, év vége felé közeledve ismét összefoglaljuk, mi minden történt a Net-jog.hu-val 2019-ben. Januárban részt vettünk, illetve a Net-jog.hu alapítója, Dr. Krausz Miklós ügyvéd előadást is tartott internetjogi témában az Ecommerce Expo-n. Január 30-án ismét ott leszünk Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén! Megújult a Net-jog.hu weboldalunk, ahol továbbra is kiemelet helyen szerepel az internetjogi blog, illetve szolgáltatásaink végre egy csokorban is elérhetők. Júliusban elindult a webes szabályzatok folyamatos online frissítését biztosító legaltech alkalmazásunk, a VirtualJog.hu, melyre néhány hónap alatt több, mint hatvanan fizettek elő. Több száz vállalkozásnak nyújtottunk GDPR tanácsadást, adatvédelmi megfeleltetést. Az Opten Kft. “A”, azaz – kiváló minősítésben részesítette a
Kellemes ünnepeket kívánunk!
Ünnepi ügyelet Miután nagyon sok weboldal, webshop januárban tervezi az indulását, ezért a Net-jog.hu az ünnepek alatt is fogadja az árajánlat kéréseket, illetve e-mailes ügyeletet (telefonon nem vagyunk elérhetők január 6-ig) látunk el, és igyekszünk mindenkinek néhány órán belül válaszolni. Készíttesse el ÁSZF-ét, Adatkezelési tájékoztaját a jogszabályoknak megfelelően és kerülje el a bírságokat! Kérjen árajánlatot ÁSZF-ének, GDPR szabályzaténak elkészítésére, vagy regisztráljon a Net-jog ÁSZF és GDPR kezelő / generátor legaltech alkalmazására, a VirtualJog-ra! Net-jog: IT ügyvédek sokéves tapasztalattal, milliós bírsággaranciával, kiváló visszajelzésekkel 2020-ban is! Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kíván a Net-jog.hu csapata!
A webáruházak 90 százaléka jogsértő
Az ellenőrzött webáruházak 90 százalékánál találtak valamilyen jogsértést az elmúlt években - mondta Keszthelyi Nikoletta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára. Elmondta, az elmúlt években több ezer ellenőrzést hajtottak végre a webáruházakban, és ezernél is több próbavásárlást végeztek. A webáruházaknak nagyon részletes jogszabályoknak kell megfelelniük, a legfontosabbnak mondta közülük a tájékoztatási kötelezettséget. Egy olyan webáruháznál, ahol hiányosak például a cégről, vagy a megvásárolni kívánt termékről szóló információk, nem érdemes vásárolni - mondta. Ha valaki úgy dönt, hogy rendel valamit, ajánlott utólag, a futárnak fizetni, vagy, ha ez nem lehetséges, akkor inkább bankkártyával, mert ha nem érkezik meg a termék,
30 000 eurós GDPR bírság!
A spanyol adatvédelmi hatóság 30 000 eurós bírságot szabott ki a Vueling társaságra a weboldalán alkalmazott sütik miatt. A Vueling egy cookie popup-ban tájékoztatta az érintetteket a cookie-k alkalmazásáról, egy linket helyezett el a "Cookie Szabályzathoz", valamint volt egy olyan opció, hogy "Elfogadom, és tovább folytatom a böngészést". A sütik kezelésével kapcsolatban a vállalat azt jelezte, hogy: "a Felhasználó beállíthatja a böngészőt úgy, hogy alapértelmezés szerint elfogadja vagy elutasítsa az összes sütit, vagy hogy képernyőn megjelenő értesítést kapjon az egyes sütik fogadásáról, és ekkor dönthet annak végrehajtásáról vagy használhatja a "nem kövesse nyomon" követő cookie-blokkoló eszközöket is." A spanyol hatóság szerint azonban elvárt, hogy
Visszatartási jog: ezt teheti a webáruház
Elállási jog esetén általában 14 napon belül vissza kell fizetnie a webshopnak a fogyasztó által fizetett összeget, de megilleti őt egy jog. Íme: A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől, a vállalkozás (webáruház) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (szállítási költséget). DE! A rendelet 23. (4) bekezdése alapján a termék adásvételére irányuló szerződés esetén (kifejezetten ilyen egy webshopból való vásárlás) a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a termék vételárát és